Rovnou na obsah Rovnou na menu
Menu
Mikroregion Podhůří Mařenky
MikroregionPodhůří Mařenky

Naučné cesty a cyklostezky

V roce 2003 proběhlo za podpory dotace z Programu obnovy venkova vyznačení cyklostezek a naučných stezek na území našeho mikroregionu. Cyklostezky propojují jednotlivé obce mikroregionu a doplňují síť již stávajících cyklotras v našem okolí.

Součástí těchto cyklotras jsou naučné stezky, které přibližují návštěvníkům pozoruhodnosti naší oblasti. Tyto naučné stezky jsou vyznačeny v terénu za podpory grantu z Fondu Vysočiny.

Naučná cesta 1 "Za rýžováním zlata"

Naučná cesta je vedena po účelové komunikaci z tábořiště u rybníka Vidlák proti proudu potoka, který se do rybníka Vidlák vlévá na "Opatovké zákopy" a dále do obce Hory, kde končí. Naučná cesta je určena pro pěší turistiku. V této lokalitě jsou doposud patrny stopy dolování zlata ve středověku jako zasypané štoly a jiné pozůstatky této činnosti. Cesta není v souběhu s pěší turistickou trasou a proto bude v terénu vyznačena značkami a směrovkami.

Naučná cesta 2 "Na Kobylí Hlavu"

Naučná cesta je vedena po účelové komunikaci z obce Předín po státní komunikaci směrem na Heraltice kolem hájovny . Na rozcestí za hájovnou cesta odbočuje vpravo na účelovou komunikaci po které vede na druhý nejvyšší vrchol mikroregionu "Kobylí hlavu" (687 m.n.m.), odkud se otevírá nádherný pohled do kraje, dále do obce Chlístov, kde jistě stojí za to navštívit místní koupaliště, a obce Markvartice, kde se napojuje na navrhovanou cyklotrasu. Těm, kteří v Markvarticích na chvíli opustí značenou trasu a vypraví se na Markvartický kopec, který leží severně od obce se dostane odměny jedinečného pohledu do širokého okolí. Naučná cesta je určena pro cykloturistiku.

Naučná cesta 3 "Po mlýnech"

Naučná cesta je vedena po státní komunikaci z obce Kojetice (Sádek) na Bolíkovický mlýn. Cesta dále pokračuje na státní silnici v Bolíkovicích, kde se napojuje na cyklotrasu, po které vede do Čáslavic. Z Čáslavic cesta pokračuje na Římov, kde míjí mlýn pod Římovem a pokračuje na "Holý mlýn". Cesta pokračuje na hájenku Na Březové, kde se navazuje na cyklotrasu č. 5104, po které vede do Chlístova, kde končí a napojuje se na naučnou trasu č. 2 "Na Kobylí Hlavu".